ویدئوهای آموزشی

کشت میوه جدید +ویدئو

کشت دراگون فروت

دراگون فروت

 دراگون فروت (میوه اژدها) یکی از میوه هایی است که به تازگی معرفی شده است. میوه رنگ بسیار جذابی دارد. و گوشت میوه که بسیار خوش طعم و دلپذیر است. و دارای دانه های سیاه خوراکی است، که در داخل گوشت سفید قرار گرفته است. کشت دراگون فروت در مناطق گرمسیری امکان پذیر می باشد.

دراگون فروت(میوه اژدها)

دراگون فروت با نام علمی Hylocereus indigenous و با نام دیگر pitaya یکی از میوه هایی است که به تازگی معرفی شده است. بومی مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی است و نیز در کشورهای آسیایی جنوب شرقی همچون ویتنام، تایوان و مالزی و… کشت می‌شود.

 میوه رنگ بسیار جذابی دارد و گوشت میوه که بسیار خوش طعم و دلپذیر است و دارای دانه های سیاه خوراکی است که در داخل گوشت سفید قرار گرفته است. این میوه اخیرا مورد توجه بسیاری از کشاورزان قرار گرفته است. که در ۵ رنگ متفاوت،که سه نوع رایج از ارقام :

میوه قرمز با رنگ پوست سفید

میوه قرمز با رنگ پوست قرمز

میوه زرد با رنگ پوست سفید

کشت میوه جدید

کاربردهای دراگون فروت

از این میوه در تهیه آبمیوه، شراب و طعم دهنده ها استفاده می‌شود. مانند بسیاری از میوه های دیگر دراگون فروت هم کاربرد طبی و درمانی دارد. یکی از مزایای این میوه این است که یک بار کاشته می‌شود. و تا 20 سال قابل برداشت است و از یک هکتار 800 میوه برداشت می‌شود.

این میوه به صورت اقتصادی در اسرائیل، ویتنام، تایوان، نیکاراگوئه، استرالیا و آمریکا کاشته می‌شود. این گیاه در سال دوم بعد از کاشت محصول تولید می‌کند و در سال پنجم محصول کامل تولید می‌کند.

این جنس 16 گونه دارد که به خوبی شناخته شده هستند. میوه دراگون فروت کم کم به عنوان یک محصول مهم شناخته می‌شود. میوه دراگون فروت به صورت خام مصرف می‌شود و برای مصارف دیگر یا دارویی فرآوری می‌شود. فرآیند فرآوری میوه دراگون فروت در جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان کولون، کنترل قند خون و افزایش سلامت دندان کمک می‌کند. میوه دراگون فروت در بهبود هضم و کاهش چربی خون کمک می‌کند.

کشت دراگون فروت

 

آب و هوای مناسب

گیاه دراگون باید در منطقه آفتابی کاشته شود تا بیشترین میوه دهی را داشته باشد. سعی شود در مناطق با باد شدید کاشته نشود.

البته با به وجود آوردن شرایط کشت و دمای مناسب و حفظ کردن گیاه از سرما در اکثر نقاط قابل کشت می‌باشد.

خاک مناسب

این گیاه می‌تواند در دامنه وسیعی از خاک ها کاشته شوند. خاکهایی که دارای زهکشی خوب و ماده آلی بالا باشند برای کاشت دراگون فروت مناسب هستند. عمق بستر کشت باید در حدود 40 تا 50 سانتی متر باشد.

کشت دراگون فروت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *