درختان زینتی, مطالب آموزشی, کاشت و پرورش گیاهان

درختان مناسب ویلا در لواسان

درختان مناسب ویلا در لواسان

درختان مناسب اقلیم لواسان. می‌دانید درختان مناسب یک ویلا در لواسان چه درختانی هستند؟ لواسان دره‌ای ییلاقی و خوش‌آب‌وهوا است. که افراد زیادی برای زندگی و گذران اوقات به این منطقه می‌روند. این شهر در دامنه‌های جنوبی کوه‌های البرز قرار گرفته است. و چشم‌اندازهای بکر و زیبایی از رودخانه جاجرود و دریاچه دارک زون دارد. طبیعت سبز و زیبای این منطقه را می‌توانید از دامنه‌های شمالی شهر تا کناره‌های ساحل دریاچه سد لتیان ببینید. لواسان آن‌قدر زیبا است. که در گوشه‌‌گوشه آن می‌توان طبیعت چهارفصل سال را هم‌زمان دید. و از دیدن آنها لذت ببرد. درختان مناسب اقلیم لواسان این زیبایی‌ها را دوچندان کرده‌اند. و جذابیت بیشتری به این شهر داده‌اند. اگر در لواسان زندگی می‌کنید یا دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره فضای سبز و اقلیمی این شهر بدانید. این مطلب از امداد کشاورز را برای شما آماده کرده‌ایم:

نگاهی به موقعیت جغرافیایی شهر لواسان

درختان مناسب اقلیم لواسان باغشهر لواسان یا در زبان عامیانه «لواسون» در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته است. لواسان را می‌توان به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین مناطق خوش‌‌آب‌وهوا به شهر شلوغ و پردود تهران شناخت. شهری که در کمتر از ۱۵ دقیقه فاصله به آن می‌رسید اما آب‌وهوا و محیطی کاملاً متفاوت با تهران دارد. فاصله لواسان تا اتوبان بابایی تهران حدود ۷ کیلومتر است. همچنین این باغشهر از طریق جاده لشکرک به اتوبان ارتش و شمیران هم متصل می‌شود.

لواسان در دامنه رشته‌کوه البرز و در موقعیت ۳۵.۸ درجه عرض شمالی و ۵۱.۶ درجه طول شرقی واقع شده است. متوسط ارتفاع شهر ۱۷۰۰ متر از سطح دریا است. ارتفاع شهر در منطقه ساحل دریاچه سد لتیان به ۱۶۰۰ متر و در شمالی‌ترین نقاط شهر به ۱۸۵۰ متر هم می‌رسد.
منابع طبیعی و کوه‌هایی که از چهار طرف لواسان را احاطه کرده‌اند شامل موارد زیر است:

  • شمال: کوه‌های ورجین، باغ دره، کند و سینک افجه
  • غرب: کوه‌های قصران
  • شمال شرقی و شرق: فیل زمین، لواسان‌‌کوه و جاجرود
  • جنوب: کوه‌های تلو، قوچک و زینکو و آراکوه

آب‌وهوا در اقلیم منطقه لواسان به طور میانگین تا دمای ۵.۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و میانگین بارش سالانه آن هم حدود ۳۵۰ میلی‌متر است.

درختان مناسب برای ویلا و باغ در لواسان

درختان مناسب اقلیم لواسان یکی از مهم‌ترین محصولاتی که در این منطقه کشت می‌شود، گردو، گیلاس و آلبالو است. اگر می‌خواهید در باغ یا خانه‌ای که در لواسان دارید از درخت‌های ثمربخش و میوه‌دار استفاده کنید، اقلیم لواسان برای پرورش نهال این درخت‌ها بسیار مناسب است. به‌طور‌کلی، درختان میوه‌ای که پاییز زیبا دارند و می‌توانند کاربرد زینتی در فصل‌های سردی مثل پاییز و زمستان داشته باشند، بهترین گزینه درختان میوه‌دار برای کاشت در اقلیم لواسان است.

مثلاً زردآلو، هلو، گیلاس، گلابی، گردو و توت پاییز زیبایی دارند و می‌توانند برای استفاده در ویلاها و ساختمان‌های تک مالکی در لواسان استفاده شوند. درخت‌های زینتی دیگر که برای کاشت در این منطقه مناسب‌اند شامل کاج‌های سوزنی برگ، درخت گیلیک (یا ویلیک)، درختچه پیراکانتا و درختچه سماق و زرشک است. در ادامه دو مورد از درخت‌های بومی لواسان را به شما معرفی می‌کنیم.

گیلاس صورتی، درخت بومی لواسان

یکی از درخت‌های بسیار مرغوب در لواسان گیلاس صورتی است. این نهال مقاومت نسبتاً خوبی در برابر سرما و گرما دارد و در هوای سرد و زمستانی لواسان مقاومت بالایی دارد. اندازه این نهال میوه متوسط است؛ نه آن‌قدر بزرگ که حمل‌ونقل آن برای بردن به باغ سخت باشد نه آن‌قدر کوچک که بعد از کاشت در باغ، زمان زیادی برای رشد و میوه دهی نیاز داشته باشد. گیلاس صورتی لواسان مخروطی است و بعد از گذشت یک سال از کاشت، طول هر شاخه آن معادل ۳.۴ سانتی‌متر است. دو سال بعد از کاشت، این نهال میوه دهی خواهد داشت و اگر مراقبت‌ها و رسیدگی مناسبی داشته باشد، محصول بسیار خوبی خواهد داشت. میوه‌های این درخت تقریباً قلبی شکل و به رنگ قرمز کم‌رنگ یا صورتی هستند که گوشت آنها زردرنگ و متمایل به سفید است.

بیشتر بخوانید : قیمت انواع نهال

درختان مناسب اقلیم لواسان

درخت گیلیک بومی لواسان

درخت گیلیک یا ویلیک یک درخت وحشی و بومی لواسان است. که در مناطق مختلف ایران با نام‌های دیگری شناخته می‌شود. این درخت چوب بسیار محکمی دارد. و به همین دلیل برای ساخت بیل و کلنگ هم در این منطقه استفاده می‌شود. میوه ریز گیلیک مصرف دارویی دارد. میوه آن در ابتدا سبز، بعد قرمز و سپس سیاه‌رنگ می‌شود. قد این درخت نسبتاً کوتاه است. و برگ‌های ریز پنجه‌ای شکل با گل‌های سفید دارد.

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره احداث نهالستان گردو بدانید

کاشت درخت سیب در لواسان

خوشبختانه سیب، یکی از میوه هایی است که در اکثر شهرهای کشور به خوبی رشد می کند. و لواسان نیز از این قاعده مستثنی نیست. لواسان به دلیل آب و هوای کوهپایه ای، مستعد این است. که سیب های آبدار و باکیفتی در آن تولید شود. سیب سرخ، سیب قرمز لبنان، سیب سفید و … از جمله انواع سیب هستند. که به خوبی در لواسان بار می آیند و تنها به آبیاری منظم، کوددهی و دفع آفات در صورت لزوم نیاز دارند. البته باغداران لواسانی باید توجه داشته باشند. که هرس باردهی درخت های سیب قدیمی، یکی از کارهایی است که گاهی، هر چند سال یکبار به منظورم رسیدن به محصول بیشتر و با کیفیت تر، ضرورت دارد.

درختان مناسب اقلیم لواسان

کلام آخر

لواسان از جمله مناطقی است که به‌خاطر آب‌وهوای ییلاقی که دارد بسیار موردتوجه قرار گرفته است. این منطقه که به بهشت خوش‌آب‌وهوای تهران هم مشهور است. یک منطقه بسیار خوب برای پرورش درختان و گیاهان مختلف است. درختان مناسب اقلیم لواسان شامل درخت‌های میوه‌دار مثل گیلاس، سیب، گردو، آلبالو و … است. درخت‌های زینتی این منطقه هم درختانی مثل گیلیک بومی، پیراکانتا، کاج‌های سوزنی هستند. اگر می‌خواهید برای باغ یا ویلای خود در این منطقه درختان مناسبی بکارید. پیشنهاد ما به شما ارتباط و مشورت با متخصصین امداد کشاورز است. هر باغ و زمینی باتوجه‌ به شرایط حاصلخیزی، آب‌وهوا و موقعیت جغرافیایی برای کاشت یک درخت مناسب‌اند. ما در امداد کشاورز همراه شما تا از طریق مشاوره آنلاین با مهندسین کشاورزی، فروش و ارسال سریع نهال‌های کشاورزی مطمئن و بارده و آموزش کشاورزی اصولی و اقتصادی، بهترین بازده را از زمین‌ها و محوطه‌های سبز ویلاها و باغ‌های خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *