درختان زینتی, گیاهان باغی

بهترین درخت برای دور باغ چیست؟

درخت برای دور باغ

درختانی که دورتادور باغتان می‌کارید. تاثیر چشمگیری بر چشم‌انداز کلی آن دارند. و حریم خصوصی امنی برای باغ یا باغچه شما ایجاد می‌کنند. اما نباید هر درختی را در اطراف باغ خود بکارید! اگر می‌پرسید بهترین درخت برای دور باغ کدام است. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب حاضر همراه ما در امداد کشاورز باشید. تا با چند مورد از بهترین درختان برای دور باغ آشنا شوید.

اهمیت درختکاری دور باغ

یکی از بهترین تفریحات افرادی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند. این است که آخر هفته‌ها را از آلودگی، دود و ترافیک به باغ‌ویلاهای زیبا و باطراوتشان پناه می‌برند. اگر شما هم در دسته این افراد قرار می‌گیرید. کاشت درخت در اطراف باغ را ساده نگیرید.

بهترین حصار دور باغ

اگر چه به‌عنوان بهترین درخت برای دور باغ، درختان زیادی را می‌توان نام برد. اما طبیعتا هر درختی مناسب باغ شما نیست. در وهله اول باید آب‌وهوای ناحیه‌ای را که در آن زندگی می‌کنید، مورد بررسی قرار دهید. بعضی درختان تنها در شرایط خاصی رشد می‌کنند. از قبل باید با این شرایط آشنایی داشته باشید و ببینید که آب‌وهوای منطقه‌ای که باغ شما در آن واقع شده است واجد این شرایط است یا خیر.

اندازه باغ نیز از دیگر عوامل مهمی‌ست که در انتخاب بهترین درخت برای دور باغ باید به آن توجه داشته باشید. با توجه به وضعیت قرارگیری باغ و اطراف آن، ممکن است لازم نباشد. که یک ردیف کامل دورتادور باغ درخت بکارید و کاشت تنها چند درخت برای جلوگیری از دید کافی باشد.

سن درخت از دیگر موارد حائز اهمیت است.

اگر چه این درختان ارزان‌تر هستند و راحت‌تر کاشته می‌شوند. اما چند سالی طول می‌کشد که تا به آن اندازه‌ای که باید برسند.

به‌طور کلی، اگر سرعت رشد درختان برایتان مهم است. حتما در زمان خرید نهال با فروشنده درباره سرعت رشد آن صحبت کنید. همچنین، لازم به ذکر است که اگر سرعت رشد درختی کند باشد، نمونه‌های بالغ آن بسیار گران خواهد بود.

5 درخت مناسب برای دور باغ ویلا

رسیدیم سر اصل مطلب: معرفی بهترین درخت برای دور باغ. ما قبل از این، به درخت های میوه مناسب حیاط پرداخته ایم. اما از آنجایی که برای حصار دور باغ به درختان همیشه سبز نیاز داریم. در اینجا به بررسی ۵ مورد از بهترین درختان برای سایه و ایجاد حریم خصوصی پرداخته‌ایم:

بیشتر بخوانید: درخت برای دور باغ

  1. درخت گلابی زینتی

شکل یک درخت، نقش بسیار مهمی در مسدودکردن نور ایفا می‌کند. درختانی که شکل کلی آن‌ها به‌صورت قطره اشک است. گزینه بسیار مناسبی هستند. درخت گلابی زینتی یکی از درختان اشکی‌شکل است که با شکوفه‌های سفید خود در فصل بهار و ظاهر چشم‌نواز خود در فصل پاییز، به زیبایی هر چه تمام‌تر باغ شما را می‌آراید. این درخت معمولا در هر شرایطی رشد می‌کند و در برابر باد و آلودگی مقاومت بسیار خوبی دارد. همچنین، نگهداری از این درخت ضد آفت بسیار راحت است.

مگنولیا همیشه سبز

  1. ماگنولیا همیشه‌سبز

قبل از انتخاب درخت به این فکر کنید که قرار است. چه مدتی از سال را در باغتان سپری کنید. اگر عادت دارید هر هفته به باغ خود سر می‌زنید. بهتر است درختان همیشه‌سبز را انتخاب کنید. ماگنولیا از جمله درختانی‌ست که علاوه بر ایجاد سایه‌ای دل‌انگیز، در تمامی فصول حریم خصوصی باغ شما را حفظ می‌کند.

همچنین بخوانید: انواع گل های دائمی برای باغچه

  1. بلوط همیشه سبز

یکی از خوبی‌های این درخت همیشه‌سبز آن است که می‌توانید. آن را به طرح و شکل دلخواهتان برش بزنید. با توجه به این‌که بعضی از درختان همیشه‌سبز تا ارتفاع بسیار زیادی رشد می‌کنند. نباید از هر درخت همیشه‌سبزی برای باغ‌های کوچک استفاده کرد. با توجه به این‌که بریدن و شکل‌دادن بلوط همیشه‌سبز راحت است. با خیال راحت از آن برای ایجاد حریم خصوصی برای باغتان استفاده کنید.

  1. درخت ممرز

به‌عنوان یکی دیگر از بهترین درختان برای حریم خصوصی و ایجاد سایه، می‌توان درخت ممرز را نام برد. این درخت با برگ‌های انبوه زیبایی خود در ایجاد حریم خصوصی و سایه عالی عمل می‌کند و زیبایی خیره‌کننده‌ای به باغ شما می‌بخشد. این درخت در شمال کشور زیاد دیده می‌شود و بومی این نواحی هم محسوب می‌شود.

  1. راج انگلیسی (خاس)

خاس، یکی دیگر از مناسب ترین درختان برای دور باغ است. این درخت همیشه‌سبز انگلیسی در بهار با شکوفه‌های سبزش و در تابستان با میوه‌هایی قرمزرنگ جلوه‌ای زیبا به باغ شما می‌بخشد. از مهم‌ترین خصوصیت درخت راج انگلیسی، مقاومت آن در برابر خشکی و بی‌آبی است. بنابراین، برای کاشت در بسیاری از مناطق ایران که آب‌وهوای گرم و خشکی دارند و به آب کمی نیاز دارند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. درخت خاس یا راج انگلیسی در مناطق آفتابی به‌خوبی رشد می‌کند و برای فضای سبز مناطقی که رطوبت و آب در آن‌جا کم است، کاملا ایده‌آل است.

کلام آخر

انتخاب بهترین درخت برای دور باغ عموما روند چالش‌برانگیزی است. هر درختی برای هر باغی مناسب نیست و در انتخاب درخت مناسب برای سایه و حریم خصوصی، باید عواملی چون آب‌وهوای منطقه، ابعاد باغ، سرعت رشد باغ و… را مد نظر قرار دهیم. چقدر از حضور در طبیعت و باغ لذت می‌برید؟ اگر باغدار هستید، به ما بگویید که دورتادور باغتان چه درختانی کاشته‌اید؟ ما در امداد کشاورز کنار شما هستیم تا همیشه بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. کافی است پرسش خود را با متخصصان ما در میان بگذارید یا در صورت نیاز به بازدید حضوری، فرم اطلاعات باغ خود را پر کنید و برای ما ارسال نمایید. 

اپلیکیشن کشاورزی و باغبانی امداد کشاورز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *