درختان میوه

تشخیص بهترین زمان رسیدن انواع آووکادو

نحوه مصرف آووکادو

از آنجایی که آووکادو جز میوه‌های گران قیمت و کمیاب در کشور ما محسوب می‌گردد. به همین دلیل بسیاری از افراد خواهان این هستند که بدانند. بهترین زمان رسیدن آووکادو، برداشت، تهیه و خوردن این میوه چه موقع است. با ما همراه باشید که نکات کلیدی و جالب را درباره‌ی این میوه بسیار پر طرفدار و خوشمزه در اختیار شما قرار دهیم.

درخت آووکادو

آووکادو درختی با نام علمی Persea americana است که جزو درختان همیشه سبز بوده و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کاشته می‌شود. خواستگاه اصلی این گیاه مناطق جنوب مرکزی مکزیک است.

آووکادو میوه‌هایی بزرگ با پوست چرمی و سبز رنگ دارد که درون آنها یک هسته بزرگ وجود دارد. البته باید توجه داشت که رنگ آووکادو با توجه به نوع آن ممکن است. سبز تیره، سبز روشن، بنفش و حتی سیاه باشد. در کل درختان آووکادو به سه دسته متمایز تقسیم بندی می‌شوند که هر یک از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان آووکادو

آووکادو گواتمالایی

اندازه میوه‌های آووکادو گواتمالایی متوسط بوده و پوست ضخیم و چوبی مانند داشته که به رنگ سیاه، بنفش یا سبز تیره است. این گونه‌ها معمولا در زمستان می‌رسند. و مقاومت خوبی در برابر سرما داشته و تقریبا دمای  منفی 3 درجه سانتی گراد را تحمل می‌کنند.

آووکادو مکزیکی

میوه‌های آووکادو مکزیکی کوچک بوده. و پوست سبز و نازکی دارند. این نوع آووکادو معمولا زمان برداشت. آن اواخر پاییز است. آووکادو مکزیکی در برابر دمای منفی 6 درجه نیز مقاوم است.

آووکادو هند غربی

آووکادو هند غربی بزرگترین میوه‌ها را تولید می‌کند. و زمان برداشت آن اواخر تابستان است. این دسته از آووکادو‌ها در برابر سرما چندان مقاوم نیستند. به همین دلیل در مناطقی که زمستان‌های سردتری دارند نباید کاشته شوند.

انواع آووکادو

خواص آووکادو

میوه آووکادو سرشار از چربی بوده، اما چربی آن از نوع غیر اشباع است و به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند. همچنین شامل 20 نوع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان نیز است.

این میوه از بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند. همچنین بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، آرتروز، دیابت، افسردگی و آلزایمر را بهبود می‌بخشد.

روغن مفیدی در آووکادو وجود دارد که هرچه مدت زمانی که این میوه روی درخت بیشتر باقی بماند بیشتر باشد مقدار این روغن نیز بیشتر می‌شود، اما باید توجه کرد که اگر بیش از حد آن را روی درخت بگذارید و زمان چیدن آن خیلی به تاخیر بیفتد ممکن است میوه‌ها فاسد شود.

زمان مناسب چیدن آووکادو از درخت

همانطور که گفته شد آووکادو انواع مختلفی داشته که از لحاظ اندازه میوه، رنگ و شکل میوه و زمان برداشت با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع با توجه به نوع آووکادو و منطقه‌ای که درخت کاشته شده است زمان برداشت آنها از یکدیگر متفاوت است ولی غالبا برداشت آنها در پاییز انجام می‌گیرد. آووکادویی که در شمال کشور ما کاشته می‌شود در اواخر شهریور ماه برداشت می‌شود و رنگ سبز تیره‌تری داشته و پوست آن تقریبا سفت است.

نکته بسیار جالب در مورد این میوه این است که هنگام برداشت آووکادو معمولا آن را کال برداشت می‌کنند و میوه مراحل رسیدن را روی درخت انجام نمی‌دهد. میوه‌ای که چیده می‌شود در واقع نرسیده و سفت است و طعم آن گس بوده و مانند حالت رسیده آن شیرین و دلچسب نیست. به همین خاطر اغلب آووکادویی که خریداری می‌شود نرسیده است.

آووکادو کال را چگونه رسیده کنیم؟

اگر شما نیز آووکادویی خریداری کرده‌اید که نرسیده است می‌توانید با چند ترفند راحت باعث رسیدن سریع آنها شوید.

چرا آووکادو تلخ است؟

آووکادو به دو دلیل تلخ می شود.

  • کال بودن آووکادو
  • بیش از حد حرارت دادن به آووکادو

در صورتی که آووکادوی خام، سفت و تلخ است نشان دهنده این است که هنوز نرسیده و با روش هایی که در بالا ذکر شد، باید اجازه دهید تا آووکادو به بهترین زمان مصرف برسد.

بهترین راه تشخیص آووکادو رسیده از کال

برای فهمیدن اینکه آیا آووکادویی که می‌خواهید میل کنید رسیده است یا نه چند روش ساده وجود دارد برای این منظور اگر ساقه‌ای که به میوه آووکادو متصل است را به راحتی و بدون استفاده از چاقو بتوانید جدا کنید در این صورت میوه‌ای که تهیه کرده‌اید کاملا رسیده است. یا اینکه کمی آن را فشار دهید اگر خیلی سفت نبود (البته به نوع آن نیز بستگی دارد) یعنی میوه رسیده است.

تشخیص آووکادو کال از رسیده

اما توجه کنید که اگر میوه را در دست خود کمی فشار دهید و میوه حالت له شدگی و خمیری پیدا کند یعنی میوه آووکادو ترشیده است و در این صورت نباید آن را میل کنید.

چند نکته ضروری برای تشخیص آووکادو خراب از رسیده

بهترین زمان خوردن آووکادو

با توجه به نکاتی که گفته شد سعی کنید آووکادو را زمانی که رسیده است میل کنید تا علاوه بر طعم دلچسب، از مواد مغذی موجود در آن نیز بهره مند شوید. از این میوه می‌توان در وعده‌های غذایی خود و همچنین همراه سالاد استفاده کرد. توجه کنید که در طول یک روز مصرف بیش از حد این میوه ممکن است مناسب نباشد به همین جهت روزانه در هر وعده، استفاده از دو یا سه تکه کوچک (تقریبا 20 تا 30 گرم) همرا با غذا یا سالاد برای شما مناسب بوده و برای بدنتان مفید است.

توجه کنید که اگر قصد دارید آووکادو رسیده را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید بهتر است میوه را در فریزر قرار دهید.

امداد کشاورز

مشاوره، آموزش، خرید آنلاین نهاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *