گیاهان آپارتمانی

طرز نگهداری گل پامچال در آپارتمان

مراقبت از گل پامچال

نگهداری گل پامچال گل‌های پامچال در رنگ‌ها و گونه‌های مختلفی وجود دارند. اما بعضی از گونه‌های آن را می‌توان در منزل و آپارتمان نگهداری کرد. گل‌های پامچال از گل‌هایی هستند. که در ایام نوروز و فصل بهار به اوج رشد و زیبای خود می‌رسند. این گل های شگفت‌انگیز همان‌طور که بسیار زیبا و متنوع هستند. هرکدام نیز در شرایط زیستی و آب هوایی متفاوتی نیز رشد می‌کنند. بعضی از این‌گونه‌ها در مناطق کوهستانی و صخره‌ای رشد می‌کند. و بعضی نیز در مرداب یا نقاط مرطوب و برخی از آن‌ها در مناطق جنگلی وجود دارد.

در این بخش از مجله امداد کشاورز قصد داریم.  شمارا بیشتر با گل پامچال آشنا کرده و روش نگهداری گل پامچال در آپارتمان را با ذکر جزئیات برای شما خواننده شرح دهیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

گل پامچال یکی از گیاهان خوش‌رنگ و پر از گل است. که در فصل بهار به اوج زیبایی خود می‌رسد. گفته می‌شود که عمر گل‌های آن کوتاه است. اما با رعایت نکاتی مثل نور، رطوبت، دما و خاک مناسب که در ادامه توضیح می‌دهیم. می‌توان عمر آن را طولانی کرده و از زیبایی گل‌های آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:نگهداری گل پامچال

رطوبت

یکی از اصول مهم که باعث می‌شود. عمر گل پامچال کوتاه نشود. و برای نگهداری آن در آپارتمان باید مدنظر داشته باشید. این است که خاک گل هرگز نباید خشک شود.

نور

نگهداری گل پامچال در فصل سرما به این طریق است. که باید نور کامل و مستقیم به آن برسد تا گیاه زنده بماند. در فصل‌های گرم سال از تابش مستقیم نور به گل خودداری کنید. در فصل گرما نور غیرمستقیم و متمایل به سایه برای پامچال بسیار مطلوب‌تر است. وجود سایه و نور غیرمستقیم باعث می‌شود. محیط اطراف گیاه خنک‌تر بوده و گل‌های آن عمر طولانی‌تری داشته باشند.

دما

گفتیم که گل پامچال در هوای سرد از بین نمی‌رود. اما بهتر است دمای مناسب را برای این گیاه را فراهم کنید. دمای موردنظر بین ۱۵ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد باید تنظیم شود. پرورش گل پامچال پیش از رشد جوانه‌های گل در دمای ۷ تا ۵ درجه است. اما در اسفندماه که گل‌ها رشد می‌کنند. پرورش‌دهندگان دما را روی ۱۳ درجه تنظیم می‌کنند. در نظر داشته باشید که دمای زیاد گیاه را از بین می‌برد. هرچقدر در تنظیم دما دقت کنید میزان گل‌دهی پامچال و عمر آن‌ها بیشتر خواهد بود.

گل پامچال در منزل

خاک و کود

بهترین نوع خاک برای گل پامچال خاک سبک است. همچنین زهکشی شدن گلدان و خاک تأثیر چشمگیری بر دوام و زیبایی گل‌های آن دارد. ترکیبی مساوی از خاک باغچه خاکبرگ پوسیده و پیت بهترین خاک برای رشد گل پامچال است. شما می‌توانید برای این‌که گیاه دچار کمبود آهن نشود است در ترکیب خاک از پیت استفاده کنید.

کودهای آهن‌دار نیز می‌توانند از فقر آهن در گل جلوگیری کنند. استفاده از کودهایی که در ترکیب آن‌ها پتاسیم، نیتروژن، سوپر فسفات است. می‌تواند به عمر طولانی این گیاه و گل‌های ظریف و زیبایی آن کمک کند.

تعویض گلدان گل پامچال

اگر گلدان گل را دوست ندارید. و یا جنس یا اندازه آن برای رشد گل مناسب نیست می‌توانید. آن را عوض کنید. اولین نکته این است که گلدان مدنظر شما زهکشی مناسب داشته باشد. سپس مقداری از خاک مناسب را که در بخش قبل توضیح دادیم داخل گلدان بریزید. در مرحله بعد با زدن چند ضربه و برعکس کردن گلدان به‌آهستگی گل را از گلدان قدیمی خارج کنید. و سپس گل را در گلدان جدید قرار داده و فضای خالی اطراف را با مقداری خاک پر کنید.

سخن پایانی

با نزدیک شدن بهار و طراوت این فصل یکی از خریدهای مردم برای آوردن طبیعت و زیبایی به منزل خرید گل است. گل‌های پامچال نیز از زیبایی و تنوع در رنگ گل‌ها برخوردارند که می‌تواند. یک انتخاب خوب برای خرید و نگهداری در منزل باشد. بااینکه گل پامچال از گل‌های فصلی است و همیشه گل ندارد اما می‌توانید به‌راحتی طرز نگهداری گل پامچال در آپارتمان و منزل را در این مطلب مطالعه کنید و گل پامچال با عمر طولانی‌تری را داشته باشید.

امداد کشاورز

مشاوره کشاورزی و باغبانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *