مطالب کشاورزی, کاشت و پرورش گیاهان

درخت میوه مناسب برای حیاط در تهران

درخت میوه مناسب برای حیاط در تهران

بعد برداشت پسته اگر عاشق میوه‌های ارگانیک باشید. حتما به کاشت درخت میوه مناسب برای حیاط منزلتان فکر کرده باشید. بیشتر افراد تمایل به کاشت درختانی دارند که طی مدت زمان کوتاه‌تر به بار بنشینند. البته باید شرایط آب و هوایی شهر و منطقه‌ محل زندگی خود را هم لحاظ کنید تا ثمره کارتان پربارتر باشد. کاشت درخت میوه از دیرباز در میان ایرانیان باب بوده و هر شخصی اگر شرایطش را داشته باشد به کاشت درختان زیبا و البته پرثمر اقدام می‌کند.

در این مطلب قصد داریم چند نمونه درخت میوه مناسب برای حیاط در تهران را به شما معرفی کنیم. با ما در ادامه این مطلب از مجله امداد کشاورز همراه باشید.

کاشت درختان میوه مناسب برای حیاط در تهران

شاید مهمترین دلیل انتخاب درختان میوه استفاده از میوه‌های آن‌ها باشد اما نمی‌توان نقش سایه‌ی دلپذیر درختان میوه را نادیده گرفت. بعد برداشت پسته درختان توت، مرکبات، شلیل، انجیر، سیب، آلو، هلو و گلابی از جمله درختان میوه‌ای هستند که سایه‌ي خوبی در حیاط خانه ایجاد می‌کنند و مورد سلیقه‌ی خیلی از افراد برای کاشت در حیاط منزلشان‌اند.

از سوی دیگر هنگامی که آب و هوا مناسب باشد، بعضی از درختان میوه ممکن است یک یا دو بار در سال میوه بدهند. برخی از درختان پیوندی می‌توانند سریع‌تر از درختان معمولی به بار بنشینند. میزان رشد هر درخت میوه به آب و هوای مورد نیاز گیاه مانند شدت نور، میزان رطوبت هوا، هرس به موقع، کوددهی سر وقت و تنوع گونه‌ی گیاهی که می‌خواهید در حیاط بکارید بستگی دارد.

بیشتر بخوانید : نحوه ابدهی درختان میوه

درخت سیب

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشت در حیاط خانه، درخت سیب است. سیب طی ۲ تا ۳ سال به بار می‌نشیند و می‌توانید در کنار استفاده از سایه‌ی آن، از محصول خوشمزه‌ی این درخت استفاده کنید. بعد برداشت پسته جالب است بدانید درختان سیب پس از کاشت نیاز به مراقبت زیادی ندارد.

درخت زردآلو

زردآلو دیگر درخت میوه مناسب برای حیاط در تهران است که نیاز به مراقبت شدید ندارد و اگر شرایط عادی و مناسب یک درخت میوه تامین شود پس از ۳ تا ۴ سال میوه خواهد داد.

درخت هلو

دیگر درخت میوه مناسب برای حیاط در تهران، درخت هلو است. درختان هلو می‌توانند طی یک سال ۴ متر رشد کنند و در مدت زمان ۱ تا ۲ سال به باردهی برسد.

درخت گلابی

درخت گلابی را می‌توانید مانند درخت سیب به راحتی در حیاط منزلتان پرورش دهید و حدود ۲ تا ۴ سال بعد میوه‌های خوشمزه‌ی گلابی برداشت کنید.

نکات کاشت درخت میوه مناسب

شاید تصور کنید کاشت درخت میوه مناسب برای حیاط در تهران کار راحت و بی‌دردسری است. اما برای این‌که درخت میوه در حیاط منزلتان به ثمر بنشیند بهتر است نکاتی را رعایت کنید. اولین موضوع مربوط به زمان کاشت درخت میوه است. نهال درختان میوه باید در زمان مناسب کاشته شوند تا شدت نور، میزان رطوبت و شرایط آب و هوایی بیشترین تاثیر مثبت را روی رشد و نمو درختان بگذارد.

موضوع بعدی مربوط به خاک است. خاک مناسب برای درختان میوه باید زه‌کشی مناسبی داشته و از عمق کافی برخوردار باشد. کوددهی خاک نیز مسئله مهمی است که باید حتما رعایت شود تا گیاه مواد لازم را از خاک غنی جذب کند.

تامین آب کافی هم از جمله مواردی است که اگر به درستی رعایت شود می‌توانید انتظار درختانی پربار و سرزنده داشته باشید. بعد برداشت پسته جوانه میوه در درختان پیش از فصل باردهی تشکیل می‌شوند تا در فصل آتی به میوه تبدیل شوند. بنابراین در فصل تشکیل جوانه‌ها، درختان باید به اندازه کافی آبیاری شوند.

نکته مهمی که در پرورش درخت میوه مناسب برای حیاط در تهران باید درنظر بگیرید، «خواب زمستانی گیاهان» است. خواب زمستانی در فصل پاییز و زمستان زمانی در درختان اتفاق می‌افتد که دمای هوا به کمتر از ۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بیشتر درختان میوه برای جوانه زدن به دمای مشخصی نیاز دارند و در هر گیاه این مقدار می‌تواند متفاوت باشد. به این منظور باید پیش از انتخاب درخت میوه، میانگین دمای منطقه محل سکونتتان را بررسی کنید تا انتخابی صحیح داشته باشید.

سخن آخر

میوه‌هایی که متن ذکر کردیم تنها میوه‌های قابل پرورش در حیاط منزلتان نیستند و باتوجه به سلیقه‌تان می‌توانید به کاشت و پروش درختان میوه دیگری مانند توت، شلیل و زیتون نیز فکر کنید. فراموش نکنید برای انتخاب درخت میوه مناسب برای حیاط در تهران می‌توانید با متخصصان این امر مشورت کنید تا با صرف هزینه مناسب بیشترین بازدهی را داشته باشید. ما در تیم امداد کشاورز با کمک متخصصان حرفه‌ای همراه شما هستیم تا زیباترین گیاهان و بهترین محصولات را پرورش دهید.

امداد کشاورز

مشاوره، آموزش، خرید آنلاین نهاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *