درختان میوه

چگونه آناناس رسیده را تشخیص دهیم؟

آناناس کال و آناناس رسیده

تشخیص آناناس رسیده آناناس یک میوه استوایی، با طعمی شیرین و خوشمزه است. این میوه با اینکه مختص مناطق حاره‌ای بوده امروزه در نقاط مختلفی از دنیا آن را کشت می‌کنند. در ایران نیز آناناس یا همان کاجدیس در چابهار کاشته می‌شود. این میوه استوایی به خاطر طعم شیرین و بافت آبداری که دارد در میان مردم بسیار پر طرفدار است و افراد زیادی اقدام به خرید آن می‌کنند. گاهی این سوال برای آنها پیش می‌آید که چه آناناسی را انتخاب کنند، که کال یا خراب نباشد و به طور کامل رسیده باشد زیرا آناناس جزو میوه‌های گران قیمت محسوب می‌گردد و انتظار می‌رود میوه‌ای که خریداری شده است رسیده باشد و هزینه آنها هدر نرود. به همین دلیل با ما همراه باشید که چند راهکار ساده اما کاربردی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید بهترین آناناس را برای خریدن و خوردن انتخاب کنید.

روش‌های تشخیص آناناس رسیده

هنگامی که می‌خواهید میوه آناناس را انتخاب کنید برخلاف سایر میوه‌ها که از روی رنگ و ظاهر آنها می‌توانید رسیده بودن میوه را تشخیص دهید، موارد بیشتری وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید تا بتوانید یک میوه کاملا رسیده و شیرین را انتخاب کنید. در زیر بهترین راهکارها برای شما بیان شده‌اند.

بررسی رنگ میوه آناناس

پوست آناناس هنگامی که رسیده باشد رنگ آن از سبز مایل به خاکستری به سبز مایل به زرد تغییر می‌کند.

به این نکته توجه داشته باشید که آناناس برخلاف سایر میوه‌ها وقتی از درخت چیده می‌شود زیاد نمی‌رسد پس وقتی یک آناناس کاملا سبز در فروشگاه دیدید از خرید آن اجتناب کنید زیرا رسیدن آن بعد از چیدن اتفاق نمی‌افتد. رنگ یک شاخص صد در صد برای تشخیص رسیده بودن آناناس نیست، پس هنگامی که یک آناناس سبز دیدید حتما موارد دیگر را نیز بررسی کنید که از رسیده بودن یا نبودن آن مطمئن شوید.

همچنین دقت کنید که برگ‌های آناناس که به آن متصل است، سرحال و با طراوت و کاملا سبز باشند زیرا این عامل نشان دهنده یک آناناس سالم و رسیده است.

آناناس رسیده

بررسی بافت میوه آناناس

بافت میوه آناناس یک ویژگی خوب برای تشخیص رسیده بودن این میوه است. پوست آناناس باید کاملا سفت و محکم باشد و هنگامی که شما آن را کمی با دست فشار می‌دهید اندکی نرم بودن را در آن احساس کنید، در این حالت آناناسی که قصد خرید آن را دارید رسیده است. اگر آناناس را فشار دادید و کاملا سفت بود در این صورت بهتر است از خرید آن اجتناب کنید زیرا ممکن است نرسیده باشد. باید بدانید هنگامی که میوه را فشار دادید اگر انگشت شما کمی به داخل میوه رفت و احساس کردید که حالت له شدگی دارد در این صورت میوه‌ای که انتخاب کردیده‌اید خراب است پس از آن را نخرید.

توجه کنید که سفت بودن پوست آناناس نباید در حد سفت بودن میوه‌ای مثل آووکادو باشد زیرا آووکادو تقریبا یک میوه سفت محسوب می‌گردد.

بررسی بوی میوه آناناس

وقتی که رنگ و بافت آناناس را مورد بررسی قرار دادید و هر دو ویژگی مناسب بود در این مرحله بهتر است بوی میوه را نیز بررسی کنید. بوی میوه معمولا یک ویژگی خوب برای تشخیص رسیدگی یا خراب بودن میوه به حساب می‌آید. آناناسی که رسیده است بوی شیرین و خوبی دارد، اگر هیچ بویی نداشت یا بوی کمی حس کردید احتمالا نرسیده است.

بررسی وزن میوه آناناس

ارزیابی وزن میوه‌ای که قصد خرید آن را دارید بسیار روش موثری در تشخیص رسیده بودن محصولی مثل آناناس است. هنگام انتخاب آناناس سعی کنید میوه‌ای را بردارید. که نسبت به اندازه‌اش سنگینی بیشتری دارد. زیرا این به معنی آن است. که آناناس رسیده است. علاوه بر این وقتی یک آناناس سنگین‌تر باشد (نسبت به ظاهرش) آبدارتر و شیرین‌تر نیز هست. پس سعی کنید آناناسی را انتخاب کنید که وزن بیشتری نسبت به اندازه‌اش دارد تا رسیده‌تر، شیرین‌تر و آبدارتر باشد.

اگر آناناسی را خریده‌اید و سفت است و نرسیده با این حال شما می‌توانید از آن استفاده کنید. به این صورت که آن را با قندهای طبیعی دیگر ترکیب کنید. که طعم بهتری پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: تشخیص آناناس رسیده

 بررسی برگ‌های میوه آناناس

یکی درگیر از روش‌های تشخیص آناناس رسیده از کال در واقع بررسی کردن برگ‌های روی آناناس است. در این روش اگر برگ‌های بالای میوه آناناس را بیرون بکشید. و راحت از میوه جدا شوند این یعنی میوه رسیده و انتخاب خوبی برای خرید است.

چگونه آناناس بخریم؟

سعی کنید با توجه به نکاتی که گفته شد یک میوه رسیده و آبدار را انتخاب کنید. زیرا همانطور که گفته شد این میوه پس از اینکه چیده شود فرآیند رسیدن آن دیگر انجام نمی‌شود. اما با این حال اگر شما آناناسی خریده‌اید که کال بوده و می‌خواهید کاری کنید که کمی رسیده‌تر شوند چند ترفند ساده را می‌توانید امتحان کنید.

امداد کشاورز

اپلیکیشن تخصصی باغ و گلخانه و کشاورزی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *