درختان میوه, گیاهان باغی

بهترین درخت میوه برای حیاط

کاشت درخت میوه در حیاط

قطعا برای تهیه میوه به میوه فروشی مراجعه کرده و میوه‌های مورد نیاز خود را تهیه می‌کنید. تا کنون به این فکر کرده‌اید که اگر منزل شما حیاط دارد می‌توانید با کاشتن یک درخت میوه مناسب علاوه بر سرسبزی و فضای زیبایی که در حیاط شما می‌تواند ایجاد کنند. از محصول آن نیز می‌توانید استفاده کنید. هر درخت میوه مناسب برای کاشت در یک آب و هوای مشخص و شرایط خاص است. و برای داشتن بسیاری از میوه های خوش طعم در فصل تابستان، همین حالا باید اقدام به کاشت نهال آنها کنید. از اینرو اگر قصد دارید که در حیاط خود از داشتن یک درخت مثمر بهره مند شوید. با ما همراه باشید تا بهترین درختان میوه برای حیاط را به شما معرفی کنیم.

چه درختی در حیاط بکاریم؟

درخت میوه برای حیاط سپس با توجه با این نکات و با مشورت گرفتن از یک کارشناس متخصص درخت میوه مناسب با شرایط حیاط خود را انتخاب کنید. تا در مراحل بعدی کاشت و محصول دهی با مشکل مواجه نشوید. با این حال تعدادی درخت میوه وجود دارند. که برای بهره برداری در محیط حیاط بسیار مناسب هستند. و می‌توانید از محصول آنها استفاده کنید به همین منظور تعدای از بهترین درختان برای کاشت در حیاط را به شما معرفی می‌کنیم.

درخت انگور

مو یکی از درختان بسیار مناسب برای کاشت در حیاط خانه شما است. درخت مو برای مناطق سرد سیر و معتدل گزینه بسیار مناسبی بوده. این درخت نیاز آبی کمی دارد به همین منظور اگر قصد دارید. یک درخت با میزان مصرف آب کم در حیاط خود بکارید می‌توانید درخت انگور را انتخاب کنید. انگور شاخ و برگ‌ زیادی را ایجاد می‌کند به همین دلیل اگر از یک داربست مناسب برای آن استفاده کنید. می‌توانید علاوه بر یک محصول خوشمزه، از سایه آن نیز استفاده کنید.

خرمالو

درخت خرمالو برای اقلیم‌های معتدل و مرطوب مثل شمال کشور بسیار مناسب است. این درخت اگر در حیاط منزل شما کاشته شود می‌تواند علاوه بر چشم انداز زیبایی که در باغچه شما ایجاد می‌کند، میوه‌های بسیار خوشمزه‌ای را برای شما فراهم آورد.

زرد آلو

این درخت خود بارور بوده به همین دلیل نیازی به پایه دیگر ندارد. درخت زرد آلو برای حیاط شما بسیار مناسب است زیرا علاوه بر شاخ و برگ زیاد و سرسبزی، محصول زیادی را نیز تولید می‌کند. تنها نکته‌ای که در رابطه با این درخت باید در نظر بگیرید این است که در هرس آن باید دقت کنید و سعی کنید اگر شاخه‌ای آسیب دیده است یا نیاز به هرس دارد این کار را انجام دهید و از چسب هرس بعد از آن استفاده کنید. زیرا این درخت نسبت به بیماری شانکر بسیار حساس است و ممکن است اگر هرس را بی دقت و با رعایت اصول انجام ندهید برای درخت شما مشکل به وجود بیاید. این درخت در صورتی که از آن درست مراقبت کنید 20 تا 25 سال در حیاط شما باقی خواهد ماند.

آلو قرمز

درخت آلوی قرمز دارای ارقام خود بارور بوده و با توجه به این ویژگی می‌توانیم از گرده افشانی آنها مطمئن باشم. درخت آلو مناسب برای مناطق معتدل و مرطوب و همچنین کوهستانی است. این درخت بسیار پر بازده است و اگر نیاز کودی و آبی آن را بر آورده کنید به قدری عملکرد آن بالا می‌رود که ممکن است گاهی شاخه‌های آن بشکند.

درخت آلو

سیب

درخت سیب جزو یکی از درختان پر ثمر برای باغچه شما به حساب می‌آید همچنین سایه انداز خوبی را در محیط می‌تواند ایجاد کند. برای این منظور باید با توجه به اقلیم خود، رقم مناسب را انتخاب کنید. درخت سیب تنها مشکلی که دارد این است که گرده افشانی آن ممکن است با مشکل مواجه گردد اما برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از ارقام خود بارور استفاده کنید.

گلابی

هنگامی که یک نهال قوی و مناسب با اقیلم مورد نظر را تهیه کنید در این شرایط می‌توانید انتظار داشته باشید که درخت گلابی که در حیاط منزل خود کاشته‌اید پس از سه سال به بار بنشیند. این درخت نیاز به نور مستقیم آفتاب دارد به همین دلیل درهنگام کاشتن نهال باید جای مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. درخت گلابی اگر نیاز غذایی و آبی آن تامین شود ارتفاع زیادی پیدا خواهد کرد به همین دلیل از میزان فضایی که در اختیار آن است مطمئن شوید.

امداد کشاورز گل کاشته!
کاشت صدها نهال و گیاه در شهرهای تحت پوشش توسط تیم اجرایی امداد کشاورز. اگر شما هم می خواهید کاشت درختان حیاط و باغچه خود را به ما بسپارید، کافیست اطلاعات خود را از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و تکمیل فرم، برای ما ارسال فرمایید.

توت

ممکن است با خود فکر کنید که کاشت درخت توت در حیاط مشکل است و کار سختی است اما اینطور نیست. درخت توت برای اینکه رشد خوبی داشته باشد و بتواند به باردهی برسد به یک محیط با فضای باز مناسب برای رشد نیاز دارد زیرا این درخت برای گسترش فضاهای باز را ترجیح می‌دهد. با این حال در هر منطقه‌ای که هستید با توجه به شرایط آب و هوایی آن منطقه باید از رقم مناسب برای همان منطقه استفاده کنید که بازدهی بالایی را به دست بیاورید. همچنین این درخت نیاز به هرس کمی دارد فقط در ابتدا سعی کنید با هرسی که انجام می‌دهید فرم دلخواه و مناسب را روی درخت به وجود بیاورید. اگر از درختان توت پیوندی استفاده کنید ظرف یک سال می‌توانید از محصول آن استفاده کنید.

انجیر

اگر آب و هوای منطقه شما معتدل است می‌توانید از نهال درختان انجیر برای حیاط خود استفاده کنید. این درخت اگر هرس نشود تا ارتفاع 8 تا 9 متر نیز رشد می‌کند به همین دلیل باید هرس به موقع برای آن انجام دهید. این درخت را اگر به شکل مناسب فرم دهید هنگامی که ارتفاع کمی هم دارد شروع به باردهی می‌کند. انجیر انواع مختلفی دارد به همین دلیل با توجه به منطقه‎‌ای که هستید می‌توانید نوع مناسب را انتخاب کنید.

شلیل

اگر منطقه‌ای که قصد دارید در آن درخت بکارید آب و هوای گرمی دارد می‌توانیداز شلیل‌های پیوندی برای کاشت در حیاط خود استفاده کنید. این درخت باید در خاکی کاشته شود که زهکشی مناسبی داشته باشد. پس از کمتر از سه سال این درخت محصول میوه می‌دهد و می‌توانید از محصول آن بهرمند شوید. تنها مشکل این درخت این است که به یک پایه دیگر برای گرده افشانی نیاز دارد.

درختان دیگری نیز وجود دارند که برای حیاط شما مناسب هستند به همین دلیل قبل از آنکه نهالی را تهیه کنید بهتر است با کارشناسان امداد کشاورز مشورت نمایید تا شما را در انتخاب نوع درخت و رقم مناسب باتوجه به منطقه شما راهنمایی کنید.

مشاوره، آموزش، خرید آنلاین نهاده

امداد کشاورز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *